Tüketici bilgi sistemi

Tüketici haklarına e devletten nasıl bakılır?

Kişi kendi T.C. kimlik numarası ile beraber şifresi üzerinden edevlet'e giriş yapabilir. Daha sonra sistemi üzerindeki arama motoru kullanılabilir. Bu bölüme 'Tüketici Hakem Heyeti' yazarak çıkan sayfa üzerinden bağlantı kurmak oldukça kolaydır.

Tüketici Hakları telefon numarası nedir?

"ALO 175" Tüketici Danışma Hattı, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği “bir çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Tüketici Hakları nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Tüketici hakem Heyeti sonuç nasıl öğrenilir?

KARAR SONUCUNU NE ZAMAN VE NASIL ÖĞRENEBİLİRİM? Yaptığınız banka dışındaki tüm başvuruları e-devlet sistemindeki tüketici portalından takip edebilirsiniz. Kararınız belli olduktan sonra evinize tebligat yoluyla bildirim yapılacaktır.

Tüketici Hakem Heyeti Başvuru ücretli mi?

Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır.

Tüketici Hakem Heyeti uyuşmazlık bedeli nedir?

Başvuru değeri 2021 yılı için; Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 11.330 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri, Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 7.550 TL ile 11.330 TL arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri görevli olacaktır.

Tüketici Hakları hangi bakanlık?

Ticaret BakanlığıTüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi.

Category:
Yazılarımız